Babyguard.

Idag har jag suttit barnvakt hela kvällen, åt Fredriks systerdotter. Hon fyller 2 nästa månad och har nu kommit in i en "NEJ!!!!"-period. "Vill du ha välling?" "NEEEEJ!!!!" *hon sträcker sig efter vällingen och klunkar i sig den*. "Ska vi sova?" "NEEEEEEJ!!!!!" *hon somnar som en stock så fort jag lägger ner henne i sängen*. Jag tycker det är lite charmigt, men jag kan tänka mig att hennes mamma och pappa kanske inte tycker riktigt likadant ..

Annars har vi lekt cykel (man springer runt i led med framlyse framför sig och baklyse bakom sig och låter som en ringklocka), sprungit efter katterna, provat för stora skor, sugit ur den goda saften ur clementinen och kastat fruktköttet, tittar på Cartoon Network så länge att jag fått permanenta superbangblinkblinkfärgskador på hornhinnorna, ätit popcorn, försökt klättra in i katthuset ... eller nja, det mesta av ovanstående kanske inte "vi" har gjort. Dessutom har jag bytt min första blöja ever, vilket också råkade vara en bajsblöja! Vilken syn! Vilken doft! Vilken upplevelse! Hon är så enkel, bara, när vi åt popcorn slutade hon plötsligt och jag frågade vad det var. "JAG BAJSAR!!!!!!" var svaret, och mycket riktigt, det gjorde hon. Så man kan liksom slippa en del av lukten och hinna fixa ny blöja innan den hunnit sprida sig alltför mycket.


Annars är det fint. Kissarna mår bra, speciellt Lisan som igårkväll, från ingenstans, hoppade upp bredvid mig i soffan och låg där och nanade flera timmar! Varken han eller Findus har vågat vara i soffan eller sängen, speciellt inte när vi varit där samtidigt. Men igår var det alltså dags! Det var inte kroppskontaktnära, men ändå. På behörigt klappavstånd.


För övrigt får ni hålla tummen för framtiden. Kanske blir den snart lite mer stabil, fri och inrutad. Låter det konstigt? MMM.



På den här bilden ser hon dessutom preciiiis ut som Fredrik. Crazy!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas att ni har haft en rolig kväll tillsammans och att det gick bra att byta bajsblöja =0), det tror jag nog att du klarade utan problem. Vi hörs imorgon, och ring om de är något. Även om klockan är mitt i natten,



Kram och tack igen Emma

2011-11-13 @ 00:34:35
Postat av: sophie

Vilken fin bild! :D

2011-11-13 @ 11:39:59
Postat av: AM

Åh vilken härlig bild! Och ja, hon är sjukt lik Fredrik!

2011-11-13 @ 13:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0